Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2018

Με την κατάργηση του κόμβου στο 90ο χλμ της ΠΑΘΕ και την διαπλάτυνση στον ανισόπεδο κόμβο της «Ριτσώνας» ,ο υπουργός Χρ.Σπίρτζης έδειξε την ευαισθησία του για την οδική ασφάλεια

 από τον Θεόδωρο Κ Παπαϊωάννου πολιτικό μηχανικό Ε.Μ.Π
Η επιχείρηση προς το βοριά στο 90ο χλμ  λειτουργούσε πριν από την οριστικοποίηση της σημερινής χάραξης της ΠΑΘΕ, αλλά η κυκλοφοριακή της σύνδεση (κόμβος), έμεινε σχεδόν η ίδια.
Αυτή έπρεπε να αλλάξει γιατί δεν ικανοποιούσε τον νόμο περί « κυκλοφοριακών συνδέσεων» που είναι εναρμονισμένος με ο,τι διέπει   τα διευρωπαϊκά δίκτυα  στα οποία ανήκει υπό τον κωδικό Ε75.
Οι λύσεις ήταν:
1ον Η μεταφορά του  δρόμου  νοτιότερα,αλλά θα έβλαπτε την υφιστάμενη κατάσταση στην άλλη ομοειδή επιχείρηση του ιδίου επιχειρηματία.
2ον Με τον κεντρικό δρόμο στην ίδια θέση, για την κατασκευή παράδρομου βορειότερα  έπρεπε να γίνει απαλλοτρίωση και αποζημίωση  της επιχείρησης .

Αντί αυτών διατηρήθηκε  σε λειτουργία η  επιχειρηματική «αλυσίδα» εκατέρωθεν των δύο σκελών των επιχειρήσεων,χωρίς να υπάρξει επέμβαση.
Προς τούτο ενεργοποιήθηκαν και   παρενέβησαν  μηχανισμοί   του παλιού πολιτικού δικομματικού συστήματος με «πρωταγωνιστές» συγκεκριμένους Θηβαίους πολιτικούς  που οι φήμες τους θέλουν  διαπλεκόμενους.
Ήταν μια από τις κλασικές  περιπτώσεις «μη συμμόρφωσης» για τις οποίες πληρώσαμε  επαχθή πρόστιμα στην Ε.Ε.
Παρότι από εκεί μέχρι τη Λαμία αλλά και προς την Αθήνα  έκλεισαν  προ πολλού όλοι οι κόμβοι αυτού του είδους που εξυπηρετούσαν  ομοειδείς επιχειρήσεις (π.χ. « ΡΟΥΜΕΛΗ» ), ΜΟΝΟΝ αυτός έμενε ανοικτός,γεγονός που είχε εγείρει ερωτηματικά.
Στις προσφυγές των  στο  ΣτΕ  τα προσκομιζόμενα  έγγραφα «νομιμοποίησης»  του «ανοικτού  90ου»  θεωρήθηκαν ανίσχυρα!!!!!!!!!!!!.
Πηγαίνετε   στο Olympus Plaza στην Τανάγρα να δείτε  την κυκλοφοριακή  σύνδεση με την ΠΑΘΕ αλλά και βόρια της Λαμίας στην  επιχείρηση «Πασιάκος»
Υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου -όλοι αξιόλογοι συνάδελφοι μηχανικοί-  με βάση νόμους, οδηγίες της Ε.Ε  και αποφάσεις του ΣτΕ,είχαν εισηγηθεί το κλείσιμο του κόμβου.
Όλους όμως είχε εντυπωσιάσει  η  απορριπτική άνεση των εισηγήσεων και η σκανδαλώδης εύνοια των υπουργών , όταν αντιμετώπιζαν το ζήτημα ακόμη και μετά την απώλεια ζωών. Όταν με παρέμβαση του υπουργού παραβιάζονται ασύστολα εισηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων,  με τι σθένος απαιτούμε  απ΄ αυτούς  να τηρούν τον όρκο τους ;
Τα λεωφορεία που έπαιρναν ή άφηναν επιβάτες  ποτέ δεν έμπαιναν στον κόμβο, αλλά τα άφηναν έξω στο οδόστρωμα με κίνδυνο άμεσα όχι μόνο της σωματικής ακεραιότητας αλλά και της ίδιας του της ζωής.
Οι οδηγοί δεν σταματούσαν  για επιβατική  διευκόλυνση όπως κατά κόρον τονίστηκε αλλά  εν  γνώσει των διοικήσεων των ΚΤΕΛ όλης της Ελλάδας και  όλων των εμπλεκόμενων με την οδική ασφάλεια δημοσίων υπηρεσιών.
Μέσα στον  κόμβο μπήκαν μόνο  ένα ολιγόμηνο  χρονικό διάστημα το θέρος του 2006 τότε που προκλήθηκε  ένα μεγάλο ατύχημα που συγκλόνισε ίσως και το πανελλήνιο. Τότε υπήρξαν μια  απώλεια ζωής ,  ένας βαρύτατος πολυτραυματισμός   και ελαφρύτερος  σε μένα. Η Τροχαία Εθνικών Οδών  γνωρίζει ότι αυτό δεν ήταν το μόνο
Η σύνδεση  του αποκλεισμού του «90» με την έναρξη λειτουργίας του  Σ.Ε.Α. Αταλάντης κλπ αν για όσους δεν γνωρίζουν θα έλεγα «αφες αυτοίς…» , για όσους όμως γνωρίζουν ή μπορούν να μάθουν και θέλουν να διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο στα δημόσια πράγματα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής είναι ανεπίτρεπτος και ευτελής λαϊκισμός.
Ο Δήμαρχος Θηβαίων που ανέλαβε την ηγεσία « αντι-σπιρτζικής  φθινοπωρινής εκστρατείας »  ας  κοιτάξει πρώτα του πολεοδομικού συγκροτήματος του και των δημοτικών ενοτήτων τα προβλήματα , αφού κοντά σ΄αυτά είναι και ο ίδιος  άλλο ένα πρόβλημα και όχι παράγοντας  της λύσης των.
Με εντυπωσίασε επίσης  η  βιασύνη του επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης κ. Τραμπάκουλου  .  Είναι δραστήριος εκπαιδευτικός ,καλοπροαίρετος,αυθόρμητος  και  αλτρουιστής όπως δείχνει με την δράση του περί την αιμοδοσία.
Ενώ όμως ο πρωθυπουργός κήρυσσε  3ήμερο εθνικό πένθος για την τραγωδία στην Ανατολική Αττική, μήπως τον προλάβει κάποιος άλλος, προέτρεξε να καταγγείλει το κλείσιμο του κόμβου με «εκτενή» ανάρτησή του στο Facebook υπό τον τίτλο , «Η … 90η ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ»  Καθότι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, μόλις διαπίστωσε την αποφασιστικότητα του υπουργού «κατάπιε τη γλώσσα του» και εμπιστεύθηκε τη συνέχιση στον «εν αποδημία» δήμαρχο….
Μια αραβική παροιμία λέει : «…αν φοβάσαι μη μιλάς…αν μιλήσεις μη φοβάσαι….»
Την ευθύνη  έχουν όσοι  κατά τον επανασχεδιασμό της ΠΑΘΕ αγνόησαν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να ευνοήσουν  την προϋπάρχουσα επιχείρηση και αυτοί που πολύ αργότερα έβαλαν τα διόδια κοντά στη Θήβα , εκεί  όπου σήμερα εντοπίζεται το κυρίως πρόβλημα
Στον  κ. Σπίρτζη αξίζουν  συγχαρητήρια για  την ευαισθησία που έδειξε για την οδική ασφάλεια, αφού επί πλέον  λίγα χιλιόμετρα πριν διαπλατύνει τώρα τον ανισόπεδο κόμβο στη «Ριτσώνα»
Σε τρεις κατηγορίες ενέταξα αυτούς που εναντιώθηκαν  στην ενέργεια του υπουργού: 1η   αυτοί που βιάστηκαν και θέλησαν να δείξουν φιλολαϊκά  συναισθήματα ,αλλά άθελα αβασάνιστα  , αστόχαστα ,βιαστικά και από άγνοια μηρύκαζαν επιχειρήματα μιας αλήστου εποχής ενός μοντέλου στρεβλής  ανάπτυξης που κατατρύχει ακόμη τον τόπο μας .
2η  αυτοί που ήθελαν να κάνουν αντιπολίτευση και εσκεμμένα να κατηγορήσουν τον υπουργό ως ενδοτικό απέναντι στα επιχειρηματικά-μεγαλοκατασκευαστικά συμφέροντα
3η οι

 μετακινούμενοι κάτοικοι Θηβών, Κόκκινου, Κάστρου, Ακραιφνίου για τους οποίους  η χορήγηση  καρτών διέλευσης είναι μια λύση. Η εξεύρεση κατάλληλου και ασφαλούς σημείου  κοντά στα διόδια Θηβών για τη δημιουργία στάσης λεωφορείων  απο/επιβίβασης και την διευκόλυνση ΤΑΧΙ είναι η μόνη ρεαλιστική λύση. Είναι αυτή  που δρομολογήθηκε στη συνάντηση του Γ.Γ.Υποδομών κ. Δέδε με τον βουλευτή κ.Ν.Θηβαίο στις 21.9.2018 μετά το φιάσκο  της διαμαρτυρίας της 16.9.2018 υπό αιγίδα του δημάρχου κ.Νικολάου

* τ. Κοινοτάρχης Βαγίων-τ. Γεν. Γραμ. ΚΕΔΚΕ - τηλ /fax 2262022177- κιν 6997189448 Επαμεινώνδου 71 Θήβα -  theopapaio@gmail.com  - http://kadmos35.blogspot.gr/ https://www.facebook.com/theodore.papaioannou


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου