από τον πολιτικό μηχανικό Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου*
«Εκόντες -άκοντες» οι περισσότεροι των δημοτικών συμβούλων στο Δ.Σ. της
20.4.2016 εψήφισαν την
πρόταση του Δημάρχου που ανταποκρίθηκε για 3η φορά αυθωρί και παραχρήμα στο αίτημα
της αναδόχου κατασκευαστικής επιχείρησης αναδόχου του έργου: « Ανάπλαση
του Πεζόδρομου της οδού Επαμεινώνδου» για παράταση μέχρι 31.12.2016.
Η υπέρβαση αυτή κατά 18
μήνες δηλαδή περισσότερο από 69% του
συμβατικού χρόνου θεωρείται στους εργοληπτικούς και υπηρεσιακούς τουλάχιστον υπέρ το δέον υπερβολική.
Η κατά συρροήν ικανοποίηση των απαιτήσεων της αναδόχου, δείχνει την υπέρμετρη καλοκαγαθία , την απέραντη ευαισθησία, την ιδιάζουσα χαλαρότητα του Δημάρχου;
ή την αδυναμία προγραμματισμού
, οργάνωσης , συντονισμού και ελέγχου των
συντελεστών που συνολικά συμμετέχουν στην κατασκευή του έργου;
Σαν στρατηγός ε. α που είσαι θα σου γράψω ένα Αμερικανικό στρατιωτικό ρητό: «Υπάρχουν τρία είδη ηγετών: Αυτοί που επιβάλλουν τη θέληση τους, αυτοί που παρακολουθούν τα τεκταινόμενα και αυτοί που αναρωτιούνται τι συνέβη!» Τα συμπεράσματα δικά σας
Σαν στρατηγός ε. α που είσαι θα σου γράψω ένα Αμερικανικό στρατιωτικό ρητό: «Υπάρχουν τρία είδη ηγετών: Αυτοί που επιβάλλουν τη θέληση τους, αυτοί που παρακολουθούν τα τεκταινόμενα και αυτοί που αναρωτιούνται τι συνέβη!» Τα συμπεράσματα δικά σας
Διαψεύδει έτσι έμπρακτα
τις δηλώσεις του ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί υπερβάσεις οικονομικές και χρονικές.
Ότι παρά την μεγάλη έκπτωση (43%) στην οικονομική
προσφορά, δεν θα δεχτεί και έκπτωση
στην ποιότητά του.
Θυμίζει αλήστου
μνήμης εποχές με αναθέσεις σκανδαλώδεις και διαπλοκής , όπου κύριοι του έργου ευρίσκονταν «οι δύο εις
σάρκαν μίαν» με κατασκευαστές
Διερωτώμαι γιατί ο Δήμαρχος
δεν μπορεί να απογαλακτιστεί από
μικροπολιτικούς υπολογισμούς που τον καθιστούν δέσμιο ποικιλώνυμων
«τρωκτικών», που βλέπουν τον Δήμο ως «λάφυρο» , την «πείνα» των
οποίων προσπαθεί να κορέσει με επανωτές απευθείας αναθέσεις μικρών έργων .
Δήμαρχε τα μικρά αυτά έργα που αναθέτεις σε ημετέρους
είναι άραγε πιο επείγοντα από την κατασκευή των hotspots που στήνει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με αυτεπιστασία;
Ένας θεός ξέρει τις πολλές
βεγγέρες που θα βλέπαμε αν υπήρχε
μεγαλύτερη οικονομική δημοτική δυνατότητα.
Υπό αυτές τις συνθήκες το αίτημα παράτασης και η
χορήγηση της για μένα δεν ήλθε σαν «κεραυνός εν αιθρία»
Ήταν προ πολλού
αναπόφευκτη και είχα επισημάνει με τον τρόπο μου σε δύο
δημοσιεύματα . http://kadmos35.blogspot.gr/2015/02/blog-post.html (1)
Λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει
το έργο στο Συνεδριακό Κέντρο έγινε η παρουσίαση της «πολυδάπανης» μελέτης με συνοπτικές
διαδικασίες .
Η μελετητική ομάδα περιφρονώντας
κάθε άλλη άποψη, αντιμετώπισε τους
πολίτες -συλλογικούς εργοδότες της- με ακατανόητη
υπεροψία , απαρέσκεια . Παρότι εξαρχής δήλωσα την ιδιότητα μου, χωρίς εξαίρεση
δοκίμασα την ίδια συμπεριφορά.
Υπογράμμισα ότι τα δημόσια έργα
κατασκευάζονται με βάση εγκεκριμένη τεχνική μελέτη,
που πρέπει να είναι πλήρης, να περιλαμβάνει το σύνολο
των επί μέρους εργασιών κατασκευής του, σωστά προσμετρημένες.
Εκπονούνται με τις διατάξεις του Ν. 3316/2005 από
πτυχιούχους μελετητές. Κατά τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης πρέπει η μελέτη
να ελέγχεται και να επικαιροποιείται εφόσον
παρίσταται ανάγκη.
Σημαντικό στοιχείο των τευχών δημοπράτησης είναι ο
προϋπολογισμός, ο οποίος στηρίζεται στην προμέτρηση της τεχνικής μελέτης.
Είπαν με αρκετή δόση έπαρσης ότι η μελέτη των
αποτελεί απαύγασμα της τελειότητας και έχοντας
αυτό ως δεδομένο ο δήμαρχος απεχώρησε προκλητικά κατά την διάρκεια της ομιλίας
μου ισχυριζόμενος ότι εθίγη.
Αφού η μελέτη έφερε την σχεδιαστική και υπολογιστική ακρίβεια και
πληρότητα, δεν μπορώ να αντιληφθώ πως έγινε και 3ος Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας Εργασιών (Α.Π.Ε.)
που δεν θα είναι ο τελευταίος.
Σύνταξη (Α.Π.Ε.) απαιτείται σε κάθε τροποποίηση ή συμπλήρωση της αρχικής
σύμβασης.
Στη νομοθεσία των
Δημοσίων Έργων επιβάλλεται η κατάστρωση χρονοδιαγράμματος (για το οποίο έχω επιμείνει
εξ αρχής ) και αναφέρεται στο άρθρο 5 του Ν.1418/84 & στο άρθρο 32 ΠΔ
609/87.
Το σωστό
χρονοδιάγραμμα δίνει εκτός των άλλων τη σωστή διάσταση στο πρόβλημα της
αναθεώρησης των τιμών που εμφανίζονται
και αυτές γίνονται μόνο σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα του έργου. Στα «ΕΠΙΚΑΙΡΑ»
(22.4-28.4.2014 τεύχος 337) διάβασα το κείμενο
«ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ» Ο υπουργός Υποδομών- Μεταφορών & Δικτύων Χρίστος Σπίρτζης μετά πολύμηνη επίμονη και
σκληρή διαπραγμάτευση πέτυχε την
αναθεώρηση της σύμβασης με την
παραχωρησιούχο κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα
στον κλάδο Λεύκτρο- Σπάρτη» του αυτοκινητόδρομου «Μορέας» με όφελος του
Ελληνικού Δημοσίου κατά 240 εκ. € περίπου
Ο Δήμαρχος μας όμως αντί να τον μιμηθεί και να αποσπάσει
εύσημα προσυπογράφει
μεθόδους που αυξάνουν το κόστος του έργου αφού « ο
χρόνος είναι χρήμα »
Το έργο όμως θα ζητήσει πρόσθετο χρήμα γιατί έχει
«δρόμο» μπροστά του.
Για τις επιπτώσεις από την υπέρμετρη καθυστέρηση έγραψα στα προηγούμενα
άρθρα μου (1)
& (2) Δεν έχω κάτι άλλο πέρα των όσων είπαν και έγραψαν οι δύο έγκριτοι Θηβαίοι πολίτες και έμπειροι αυτοδιοικητικοί Ιω. Κόρδατζης και
Αθ. Σκούμας
(1) (Στην αναδουλειά αρκεί ένα μισοσβησμένο κερί
για να λαμπαδιάσει η οργή στον πεζόδρομο των εμπόρων της Θήβας) 6.2.2015
(2) (Δήμαρχε τελείωνε με τον πεζόδρομο . Η πόλη είναι «θρύψαλα» .
Γιορτές εν όψει και το κέντρο «ψυχορραγεί») 14.12.2015
* τ. Κοινοτάρχης Βαγίων-τ. Γεν. Γραμ. ΚΕΔΚΕ - τηλ /fax 2262022177- κιν 6997189448
Επαμεινώνδου 71 Θήβα https://www.facebook.com/theodore.papaioannou http://kadmos35.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου