Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Στην αναδουλειά αρκεί ένα μισοσβησμένο κερί για να λαμπαδιάσει η οργή στον πεζόδρομο των εμπόρων της Θήβας

 από τον πολιτικό μηχανικό Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου*
 
Παρ ότι διέθετε  ποιότητα προβληματισμού ,σε αντίθεση με την τυφλότητα της αντίθετης άποψης που εξέφραζε ο Δήμος, ίσως  η άποψη της μη πεζοδρόμησης αρχικά να μην ήταν κυρίαρχη στην πόλη
Έτσι  ακολουθήθηκε  η  πεπατημένη του εξωραϊσμού του  κέντρου,  που αγνόησε την περιφέρεια  του Δήμου και την παραγωγική του ανασυγκρότηση,που μεσούσης  της κρίσης η αλλαγή προτεραιοτήτων στον προγραμματισμό των έργων ήταν επιβεβλημένη.
Η επαναπεζοδρόμηση (εκτός  από τα απαραίτητα  έργα αποχέτευσης ,ύδρευσης  αλλά όχι δυστυχώς εγκατάστασης δικτύου φυσικού αερίου )  αν μη τι άλλο έδειχνε  έλλειμμα οράματος, φαντασίας , διανοητική  νωθρότητα και αρκετή δόση ρηχού προβληματισμού για την ανάπτυξη της πόλης ευρύτερα.
Για ένα  τέτοιο έργο  που στην  διάρκεια της κατασκευής του θα αναστάτωνε το κέντρο, που θα μεταφέρονταν εκεί πόροι αφαιρούμενοι  από την περιφέρεια της πόλης και τις δημοτικές  ενότητες δεν  προηγήθηκε ουσιαστικός διάλογος για να εξασφαλίσει την κοινωνική συναίνεση.
 Όμως οι κάτοικοι των πόλεων καλούνται όλο και περισσότερο να ενεργούν ως φορείς συνεργασίας παρά διαμαρτυρίας .
Οι προσπάθειες για τη δημιουργία πόλεων φιλικών προς τον πολίτη και το περιβάλλον αυξάνονται.
 Όμως καμία σημαντική απόφαση για το μέλλον των πόλεων δεν λαμβάνονται πλέον χωρίς συναίνεση των πολιτών.
Η αστική δημοκρατία (αντιπροσωπευτική και άμεση), αποτελεί κεντρικό στοιχείο της υπόστασης των πόλεων και της ικανότητάς τους για αειφόρο ανάπτυξη.
 Όμως η δημοκρατία είναι εκ προοιμίου  ‘’εύθραυστη’’ και έχει ανάγκη από την καθημερινή επανεπιβεβαίωση  των πολιτικών αξιών και τη διαρκή ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των πολιτών.
Ο διάλογος πρέπει να προηγείται της οποίας κυοφορία οραμάτων και σχεδίων και να αγγίζει το σφυγμό της πόλης.
Οι πολίτες πρέπει να μεταβληθούν από απλοί χρήστες σε φορείς διαμόρφωσης της πόλης και να φανούν αντάξιοι των προκλήσεων της αστικής διακυβέρνησης .
Έργα για παράδειγμα  όπως η βελτίωση της εξαίσιας τοπικής αρχιτεκτονικής σε πόλεις όπως το Οτράντο και το Μπάρι ,  η χάραξη νέων γραμμών για το μετρό της Βαλένθια, στέφθηκαν με επιτυχία χάρη στην ενεργό συμμετοχή των κατοίκων.
Παρά το γεγονός -για να γυρίσουμε στα εν Θήβαις - ότι ήταν απρόσκοπτη  και συνεχής η χρηματοδοτική ροή,  παρά τις μεγάλες σημερινές ωριαίες αποδόσεις του ‘’στόλου’’ των χωματουργικών  μηχανημάτων που παρκάρουν στον πεζόδρομο , τέθηκε  ο υπερβολικά χαλαρός  χρόνος  περαίωσης  των 28 μηνών !!!!! ως όρος  μεταξύ των συμβατικών υποχρεώσεων.
Το απαράδεκτο και τετριμμένο επιχείρημα ότι οι χρονοβόρες διαδικασίες της Αρχαιολογικής υπηρεσίας επέβαλαν αυτό δεν πείθει.
 Αν διαφαίνονταν κάτι τέτοιο ως ενδεχόμενο έπρεπε  να ενημερωθεί  αμέσως  όχι μόνο ο αρμόδιος  υπουργός αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Σήμερα  πλανάται το αναπάντητο ερώτημα αν το έργο χρονικά ακολουθεί  το χρονοδιάγραμμα των δραστηριοτήτων.
Αν υπάρχει σύστημα χρονικού προγραμματισμού  με τη μέθοδο των δικτυωτών γραφημάτων: CPM(Critical Path Method) ή PERT (Program Evaluation and Review Technik) ή έστω με την απλούστερη και προσεγγιστική του ευθύγραμμου γραφήματος κατά H.Gantt. Προβλέπονται από το νόμο και θέλω να μου δοθούν.
Στις  27.1015 το βράδυ οι έμποροι της οδού Επαμεινώνδου  πού επλήγησαν βάναυσα , προσήλθαν σε  ετήσιο (από την έναρξη του έργου) μνημόσυνο .
Κρατούσαν για την ώρα κεριά   που έσβησαν  όταν απεχώρησαν .
Απάντηση δεν έλαβαν  και έτσι δεν αποκλείεται  να επανέλθουν αλλά με τα κεριά τώρα   ως  ‘’προσάναμμα’’.
Αξίζει να διαβάσετε που οδήγησε τα πράγματα ο δήμαρχος στο Μπούργος της Ισπανίας,  για ένα έργο   αστικής  ανάπλασης ,όπως  έγραψε  η εφημερίδα ‘’ΕΛΕΥΘΕΟΤΥΠΙΑ’’ στις 19.1.2014   http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=410106 .
Το απεύχομαι

 *  τ. Κοινοτάρχης Βαγίων -τ. Γεν. Γραμ. ΚΕΔΚΕ-  http://kadmos35.blogspot.gr/    
  https://www.facebook.com/theodore.papaioannou  τηλ 2262022177 κιν 6997189448

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου