Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2015

Δήμαρχε τελείωνε με τον πεζόδρομο . Η πόλη είναι «θρύψαλα» . Γιορτές εν όψει και το κέντρο «ψυχορραγεί».

 Είχα επισημάνει εξ αρχής την καθυστέρηση  των εργασιών της πεζοδρόμησης κλπ . της οδού Επαμεινώνδου και για αυτό ζήτησα να μου χορηγηθεί το  χρονοδιάγραμμα.
Αυτό είναι ο λεγόμενος χρονικός προγραμματισμός , υποχρέωση  άλλωστε του αναδόχου να τον υποβάλλει με την ανάληψη του έργου  Συντάσσεται ανάλογα με τη σημασία του έργου, προϋπολογισμό του και τις απαιτήσεις του κυρίου  του έργου, με μια από τις μεθόδους GANTT, PERT και CPM που διδάσκονται στα Πολυτεχνεία στο μάθημα «Διαχείριση Τεχνικών Έργων»
 Ο τότε διευθυντής Τ.Υ. του Δήμου απέφευγε με διάφορα ευτελή προσχήματα  να μου το δώσει μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και μη θέλοντας να τον φέρω σε δύσκολη θέση, παραιτήθηκα του αιτήματος .
Σαν συνέπεια των καθυστερήσεων  αυτών , τώρα με τη εκπνοή του 2015  παρατηρείται ένας πρωτοφανής και αγχώδης κατασκευαστικός οργασμός, αναλογικά αντίστοιχος του γνωστού  από τις παραμονές των Ολυμπιακών  .
 Ως  γνωστό   τότε προέκυψαν έργα με κακοτεχνίες και  με υπερβάσεις των προϋπολογισμών
Αυτά διόγκωσαν  το δημόσιο χρέος  που  σήμερα μας ταλανίζει ως χώρα.
Όσοι τότε είχαμε «..κρούσει τον κώδωνα..» επαληθεύτηκαμε πανηγυρικά αλλά  «κατόπιν εορτής»
Εύκολη απάντηση  για την καθυστέρηση η μόνιμη επωδός του αρχαιολογικού προβλήματος αν και σήμερα με τη συνδρομή της  σύγχρονης τεχνολογίας είναι αλλά και οφείλει να είναι περιορισμένη.
Ενισχυτικό  επιχείρημα της καθυστέρησης  προστέθηκε  ο λεγόμενος «έλεγχος κεφαλαίων»   και αγγλιστί «capital controls » όπως έχει επικρατήσει.
Από μακροθυμία θα   δεχθώ  τα παραπάνω αν δεν βλέπαμε υπέρμετρες καθυστερήσεις σε τόπους  (σαν τα Βάγια)  μη αρχαιολογικά επηρεαζόμενο   και όπου το έργο της αποχέτευσης έπρεπε να είχε  ολοκληρωθεί  πολύ πριν την επιβολή  του  «ελέγχου κεφαλαίων» .
Βρισκόμαστε σε  εορταστική περίοδο όπου παραδοσιακά  αυξάνει  η εμπορική κίνηση
Στο πιο  νευραλγικό όμως σημείο  της πόλης -τη διασταύρωση Επαμεινώνδου και Αντιγόνης- χάσκει επί 15 ημέρες ένα σκάμμα διαστάσεων 2χ2 περίπου με κάποιο αρχαιολογικό εύρημα, πέρα από τα εγκαταλελειμμένα  ορύγματα  επί του άξονός της   γεμάτα με σκουπίδια.
 Αποτέλεσμα ήταν η εκτροπή της κυκλοφορίας  σε ακατάλληλους δρόμους, η  αλλαγή  των πινακίδων κυκλοφορίας , τις  οποίες καλύπτουν εκ των ενόντων με πλαστικές σακούλες που τις παίρνει  ο αέρας ή τις αποκαλύπτουν.
Συνέπειες : η πρόκληση κυκλοφοριακής συμφόρησης , η υπέρμετρη οδική παραβατικότητα,  τα κατά πολύ αυξημένα οδικά ατυχήματα, η κατάλυση των εμπεδωμένων στη συνείδηση των οδηγών μονοδρόμων , η  απομάκρυνση επισκεπτών από την πόλη , η ραγδαία πτώση της εμπορικής  κίνησης.
Κατάφεραν τελικά να γίνουν οι καλύτεροι ντελάληδες της Λιβαδειάς και της Χαλκίδας.
Αφού  πρόχειρα και με ασφάλεια δεν γεφύρωσαν  ΑΜΕΣΩΣ το σκάμμα στη εν λόγω  διασταύρωση  με χαλύβδινη πλάκα φερόμενη επί δύο έως τριών  σιδηροδοκών διπλού Τ, ας καταβάλουν τα μέγιστα ώστε να αποκαταστήσουν παντοιοτρόπως και  τάχιστα την κυκλοφορία.
Δεν είχες ποτέ τη ευστροφία να τολμήσεις μεταρρυθμιστικές  τομές «εκ-κοινωνισμού» των λειτουργιών του δήμου:  Να ελευθερώσεις ,να μοχλεύσεις , να προσκαλέσεις  τις κοινωνικές, τεχνικές, επιστημονικές δυνάμεις της δημιουργικής παραγωγικότητας της πόλης.
Να  απορρίψεις το «φύλλο συκής» του δήθεν «κατεπείγοντος» που προβλέπει ο νόμος για ελάχιστες εξαιρετικές περιπτώσεις  και να ξηλώσεις την πελατειακή αντίληψη που  επικρατεί στο δήμο 
Αντί  λοιπόν να αναθέσεις την μελέτη « ενεργειακής αναβάθμισης των δημοτικών κτιρίων» απ ευθείας και ετσιθελικά  σε πρόσωπο της αρεσκείας σου , να την  θέσεις υπόψη του συνόλου των διπλωματούχων μηχανικών της πόλης .
Δήμαρχε με αυτά δυστυχώς,άθελά σου δυσφημίζεις την πόλη ,  όταν γνωστός  δήμος σε νομό της Θεσσαλίας  έχει κεντρίσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον ξένων τηλεοπτικών δικτύων ( Euronews  και CCTV από την Κίνα) γιατί συγκαταλέγεται μεταξύ των ελαχίστων στην Ευρώπη που  κινεί τα δημοτικά minibus με ρομποτική . Εσύ δυστυχώς υστερείς  αυτού «έτη φωτός»
Το 336 π.Χ έκαψε την Θήβα ο Μ. Αλέξανδρος o μέγας στρατηλάτης και την ίδια όμως πόλη τώρα «βυθίζει» λίγο-λίγο ένας «αρματηλάτης»*
-------------------
*Αρματηλάτης = ο οδηγός άρματος , αυτός που κινείται με άρμα,αυτός που πολεμά επάνω στο άρμα του ,  αλλά και το όνομα της συμπαθούς κατά τα άλλα  ποδοσφαιρικής ομάδας του -πολύ κοντά στη Θήβα -  δημοτικού διαμερίσματος Άρματος  γενέτειρας συμπτωματικά του Δημάρχου Θηβαίων , που ανήκει  στο Δήμο Τανάγρας  . Για την αποφυγή παρεξήγησης υπογραμμίζω ότι το περιεχόμενο δεν είναι «βολή» στην ομάδα , στο συγκεκριμένο άθλημα αλλά ούτε και  στο Άρμα.
                                       Φιλικότατα και Χρόνια Πολλά
                               Θεόδωρος .Κ. Παπαϊωάννου                                 11.12.2015
                                     πολιτικός μηχανικός





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου