Τρίτη, 2 Ιουλίου 2013

Πλησίστιος προς το 1ο ιδρυτικό συνέδριο οδεύει ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ

                                                           από τον Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου*

Μέσα στη συγκυρία  της συστημικής αλλά και της πολύπλευρης   εγχώριας κρίσης  ,  με κύριο ζητούμενο τη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας  του   , θα θεωρήσω  πετυχημένο το επικείμενο  ιστορικό  συνέδριο αν πείσει:
* 1ον ότι έχει το εναλλακτικό σχέδιο με  πρόγραμμα συγκροτημένο με φαντασία και τόλμη ρεαλιστικό, σαφές , κοστολογημένο, ιεραρχημένο, επεξεργασμένο , στιβαρό , όχι συρραφή ετεροκλήτων  στοιχείων και ευχολογίων, αυτό  που εναγωνίως προσδοκά η βαριά πληγωμένη κοινωνία και θα το υλοποιήσει με το λαό ενήμερο και συμμέτοχο
 Ότι έχει  πρόγραμμα των 100 πρώτων ημερών αλλά ακόμη και πρόγραμμα των 100 πρώτων ωρών.
Εν  ονόματι  μιας αόριστης «σωτηρίας της χώρας»,που χρονικά   μετατίθεται  και  επιβαρύνεται με νεώτερης κοπής μνημόνια , διακυβεύονται  τα πάντα από τα συλλογικά έως τα ατομικά αγαθά, η ψυχική υγεία  ακόμη και η ίδια  ζωή των ελλήνων.
Όποιος δεν συναισθάνεται ή εφησυχάζει  του  ταιριάζει ο μύθος του Αισώπου.    Εξέλαβε ως τραγούδι τον ήχο του βρασμού των σαλιγκαριών στη χύτρα ένα χωριατόπουλο  και είπε: ’’..των οικιών υμών εμπιπραμένων υμείς άδετε..’’ και σε μετάφραση: - τα σπίτια σας καίγονται εσείς τραγουδάτε -
 Το είπε πρόσφατα η Ναόμι Κλαιν στην Αθήνα :  σας γίνεται επιθετικός πόλεμος    για αποδόμηση των  κοινωνικών και εργασιακών κατακτήσεων  για τη λεηλασία του  δημόσιου πλούτου σας,   με όπλο  το χρέος.   
 Δεν  θα περιμένουμε λοιπόν να φέρει τα ώριμα φρούτα της η διαλεκτική της ιστορίας κατά την η Ρόζα Λούξεμπουργκ
 Επαναστατική πράξη σήμερα ,δεν είναι  να βρεθεί ο πολιτικός ‘’γεωμέτρης’’ με τον θεωρητικό εξοπλισμό για  να τετραγωνίσει εδώ και τώρα  καλύτερα  τον ‘’ιδεολογικό  κύκλο’’ του ΣΥΡΙΖΑ  ΕΚΜ ,  αλλά να σωθεί   η κοινωνία και η  νεότερη γενιά από την   εξαθλίωση ,   αποφεύγοντας  φυσικά  τον εκχυδαϊσμό της απλής διαχείρισης και την έκπτωση  αρχών και αξιών.
Πρώτα η  επιβίωση  και μετα η φιλοσοφία .  ’’ primum vivere deinde philosophari’’
 Όταν η εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας απειλήθηκε το 1940  ο Ζαχαριάδης από την φυλακή της Ακροναυπλίας  προέτρεψε τους οπαδούς του να πυκνώσουν τις γραμμές του ελληνικού στρατού υπό το Μεταξά.   Έτσι και σήμερα  η σωτηρία της πατρίδας και του λαού είναι ο υπέρτατος νόμος
* 2ον   ότι διαθέτει τα κατάλληλα  στελέχη  για αυτό το τιτάνιο  έργο , αν και νομίζω ότι  έδειξαν δείγμα  γραφής αφού  :  α)  διέγνωσαν έγκαιρα   το λάθος του αναπτυξιακού πολλαπλασιαστή και τη μη βιωσιμότητα του χρέους πολύ πριν  το ΔΝΤ   και β) διέψευσαν  τον μύθο ότι κάποιοι  εκ γενετής ή εξ απονομής από τα παλιά πολιτικά τζάκια μαζί με τα νεότευκτα και τα νεόπλουτα της μεταπολίτευσης,  ξέρουν την τέχνη του ‘’κυβερνάν’’.
*3ον  ότι  θέλει  κόμμα ισότιμων  μελών  , όχι συρφετό αλαζονικών στελεχών , τυχοδιωκτικών και τυχάρπαστων μηχανισμών    για τη άλωση και τη νομή της εξουσίας  που θα χρήζει υπουργούς , «μικρο-παρα-μάγαζα» , «παραγοντιλίκια», κατανομής  θέσεων στην πυραμίδα  του κρατικού  μηχανισμού
* 4ον  αν πείσει ότι οι διαφορετικές απόψεις  δεν αποτελούν ’’ casus belli ’’ , δηλαδή  ‘’αιτία  πολέμου’’ , αλλά  πλούσια  ιδεολογική   πανοπλία που επιβάλει την κοινωνική ηγεμονία και κατοχυρώνει  την    ενότητα
Δεν ξέρω πόσο δόκιμη είναι η μεταφορά όρων Μηχανικής εδώ , αλλά μπορώ να πω ότι  οι συνιστώσες -όπως σκωπτικά και σκόπιμα αναφέρεται- είναι  δρώσες στον ίδιο φορέα  ιδεολογικές  δυνάμεις , με την δική τους  εμβέλεια και προσανατολισμό  που συμμετέχουν και αθροίζονται διανυσματικά   στην ΤΕΛΙΚΗ ΚΟΜΜΑΤΚΗ ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΗ  που  ΑΥΤΗ επεμβαίνει  στο κοινωνικό  γίγνεσθαι
‘’Λυδία λίθος’’ αυτών είναι η όλο και περισσότερη εσωτερική δημοκρατία, με τα μέλη σε εναλλασσόμενους ρόλους - κυβερνώντες και κυβερνώμενοι -   όπως  μας  δίδαξε η Αθηναϊκή Δημοκρατία    Όλοι οι πολίτες, που είχαν πολιτικά δικαιώματα τους, ορίζονταν διαδοχικά – με εκλογή ή κλήρωση -      στη Βουλή ,  στα κυβερνητικά όργανα στο στρατό , στα δικαστήρια .   Με το  σύστημα της αυτοκυβέρνησης ήταν δύσκολο να δημιουργηθούν πολιτικοί επαγγελματίες και  μπουλούκια οπαδών.
Ιδανικές συνθήκες σπανίζουν στην Ιστορία  , όχι όμως και  ώριμες  όπως η σημερινή. Ανταποκρινόμενος στην αποστολή , έχει   ιστορικό καθήκον  ως υπεύθυνος  πολιτικός φορέας  ,  να την αδράξει   για  να  λυτρώσει  τον τόπο.…οι καιροί ου μενετοί … λέει ο Θουκυδίδης  

*Πολιτικός Μηχανικός-τ. Κοινοτάρχης Βαγίων( σημερινή Δ.Ε. Θηβών)  -τ. Γεν. Γραμ. ΚΕΔΚΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου